Kā neapjukt garajā darbu sarakstā?
- Jūlija Semjonova
- Sep 27, 2023
- 1 min read
Plānojot laiku, cilvēki galvenokārt saskaras ar 3 izaicinājumiem:
1. Pieņemt lēmumu, kas ir un kas nav prioritāte.
2. Izveidot reālistisku plānu, kas ir saskaņā ar prioritātēm.
3. Uzturēt možumu, motivāciju un enerģiju, lai spētu realizēt plānu.

Lai tiktu galā ar pirmajiem diviem izaicinājumiem, ņem talkā laika plānošanas metodi ABC. Tās spēks slēpjas vienkāršībā. Pielietojot šo paņēmienu, Tu ātri noorientēsies garajā darbu sarakstā, izveidosi reālistisku plānu un kļūsi produktīvāks.
Šīs metodes ideja ir katru rītu izveidot darbu sarakstu no svarīgākajiem uzdevumiem. Sakārto tos noteiktā secībā, ņemot vērā uzdevumu nozīmīgumu un izrietošās sekas:
A Pirmie sarakstā ir visaugstākās prioritātes darbi un apzīmējami ar A.
Šie darbi ir steidzami un nav atliekami.
B Nākamie, vidēji augstas prioritātes darbi, ir apzīmējami ar B. B darbiem ir noteikti
tuvi termiņi, un tie ir svarīgi, bet nav tik kritiski kā A.
C Atlikušie darbi ir apzīmējami ar C. C darbi atšķiras ar to, ka nav negatīvu seku, ja tos
nepaveiksi šodien.
Īstenojot šo metodi, ir svarīgi ievērot disciplīnu un nedarīt zemākas prioritātes darbus, kamēr nav pabeigti augstākas prioritātes darbi!
Tātad sāc ar A kategorijas darbiem un tikai tad ķeries klāt B darbiem. Ja A un B darbi ir paveikti un Tev vēl ir atlicis laiks, īsteno darbus C.
Zinot šī paņēmiena efektivitāti, esmu ieteikusi to iekļaut “Labbūtības ceļvedī 2024”. Nedēļas atvērumos ir paredzēta speciāla vieta, kur salikt dienas darbu sarakstu pēc ABC metodes. Labbūtības ceļvedi var iegādāties te.
Lai prieks un gandarījums piepilda Tavas dienas!







Comments